Grönkålschips

 
Hittade detta recept på Anna Skippers hemsida. Helt ok om man vill ha något salt. Tillsammans med friterade mandlar som jag ska beskriva hur man gör är det ett givet tilltugg som ersätter chips och ostbågar.

10 blad grön kruskål, skär bort den grova reven i mitten
olivolja
havssalt
blandade torra örtryddor efter smak

Sätt på ugnen på 180 grader.
Ta fram en plåt och lägg på bakplåtspapper.
Skär kålen i mindre chipsiga bitar. Pensla grönkålsbitarna med olivolja och strö över havssalt.
Rosta i ugnen ca 15 minuter tills de är krispiga. rör om då och då.

Mina blev lite brända så beroende på ugn borde man kanske sänka värmen något och ha inne dem en längre stund.
 


Kommentarer
Nea

Det ska jag prova till helgen!
Har Crohns och är mitt inne i ett skov.
Har under 2012 tagit bort gluten och laktos från min kost men har länge tänkt att ta det ett steg längre. I december fick jag ett skov som slutade med ett besök till akuten förra veckan. Har vairt inlagd i en vecka nu men blir idag frigiven. Jey! Kommer att kolla in din blogg för inspiration! Tack för många fina recept.

2013-02-05 @ 07:04:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ladybird

En blogg om hur man med hjälp av SCD-dieten blir fri från Crohn's sjukdom.

RSS 2.0