Avokadosmoothie

 
 
När jag har använt Kung Markattas kokosmjölk i någon rätt brukar jag få över kokosvatten som jag aldrig vet vad jag ska göra med. Tyvärr tycker jag inte att det är tillräckligt gott att dricka som den är och att blanda med bär är heller ingen hit, tycker jag. Jag kan däremot tänka mig att den är jättegod att mixa med banan och kanske kakao som ju inte är tillåtet på SCD men som jag fuskar med ibland. Precis som avokado ger bananen en mjuk fyllig smak som passar till kokosvattnet. Igår gjorde jag en avokadosmoothie då jag köpte kokosvatten på Ekostore här i Göteborg. Det var inte gott! Men dyrt och nyttigt var det ju så något var jag ju tvungen att göra med vattnet. Jag mixade den med melon och avokado vilket blev grymt gott! Idag gjorde jag en ny och hade även i spenat.. inte lika gott. Less is more, så håll er till avokado, kokosvatten och melon är mitt tips!
 
ca 1,5 dl kokosvatten
1/2 avokado
någon söt melon, jag hade honungsmelon hemma
jag tog två "klyftor"... men mängd beror lite på hur mycket sötma man vill ha och tål
 
Lägg alla ingredienser i en bunke och mixa i mixer eller med stavmixer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ladybird

En blogg om hur man med hjälp av SCD-dieten blir fri från Crohn's sjukdom.

RSS 2.0