FULLSTÄNDIG REMISSION OCH NOLL TECKEN PÅ CROHNS

Hej
 
Jag tror inte det är särskilt många som läser här längre. Jag kommer inte uppdatera denna blogg längre för jag mår för bra för att orka. Låter det konstigt? :) Jag lärde mig en massa under tiden jag läkte min mage. Idag har jag lärt mig hur jag ska leva (äter till stor del enligt SCD men fuskar ibland med kakao, linfrön, sötpotatos (och andra saker som man kan hitta i paleodieten och rawfooddieten). Men jag skulle aldrig aldrig igen äta något med gluten eller raffinerat socker i sig. Det är en regel utan några som helst undantag.
 
Hur som helst i maj i år var jag och träffade min mag- och tarmläkare som sa att det inte längre finns några tecken på min sjukdom. Summa summarum tog det mig sammanlagt fyra år att bli helt helt återställd. Jag var mycket noggrann det första året och drack alltid buljong och aktade mig för sött som honung och frukt samt nötter. Idag kan jag ibland få ont där min crohn sitter om jag äter för mycket sött (vilket idag är om jag frossar i frukt och trycker i mig en hel ask vindruvor och på det svullar i mig supersöt nötkaka i mängder i flera dagar). Då vet jag att jag inte ska fortsätta svulla så går det över supersnabbt.
 
Så kämpa på där ute jag LOVAR ni blir friska. MAT spelar STÖRST roll oavsett vad alla läkare sig. De får nämligen inte säga att ni ska ändra er kost eftersom det inte finns några vetenskapliga bevis. Även om de inte är dumma och också hänger med i utvecklingen så kan de inte säga något om kosten hur mycket de kanske vet att det spelar stor roll.
 
Och om ni vill hitta mer inspiration så tror jag på autoimmune paleo! Men jag är säker på att man också behöver läsa sig in på och förstå SCD.
 
Kram till er alla där ute - jag är helt frisk och tänker aldrig på Crohns längre.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ladybird

En blogg om hur man med hjälp av SCD-dieten blir fri från Crohn's sjukdom.

RSS 2.0