Fyllda äggrullar

 
 
Foto: milkforthemorningcake.blogspot.com
 
Igår gjorde jag små fyllda äggrullar som jag glömde att fota. Dessa äggrullar brukar jag göra och ha med mig som matsäck när jag åker längre sträckor och behöver lunch som inte kladdar!
 
Egentligen kan man fylla rullarna med vad man vill. Jag brukar steka någon svamp- och lökblandning och något med avokado (på bilden en guacamole med scd-yougurt i)  samt lite färska grönsaker. Idag hade jag lite rester kvar av "smeten" eftersom jag blev så trött på allt stekande igår. Idag gjorde jag alltså en äggplätt med resterna av fyllningen . Fyllningen veks sedan över med den andra halvan av plätten. Till det åt jag Undermats Syrade morrötter med ingefära.
 
 
 
Ta en bunke och knäck så många ägg du önskar och tror du orkar steka. Vispa ihop ordentligt med salt och peppar, men inte så smeten reser sig!  Sen steker du precis som om du gör pannkakor bara att du gör dem lite mindre och använder då en liten stekpana. Fyll med önskad fyllning och rulla ihop. Superb matsäck eller frukost!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ladybird

En blogg om hur man med hjälp av SCD-dieten blir fri från Crohn's sjukdom.

RSS 2.0