Jag firar över två år på SCD...

...

 

 

...med att fuska = kokosbollar !!!

 

 

Visserligen inget gravt men jag köpte raw kakao på Ekostore i Göteborg och rullade rawfoodkokosbollar. Kakao är ju inte tillåtet pga något ämne som finns i kakaon som kan reta tarmen. Minns inte längre vad det var...

Först mixade jag 5 stycken medjooldadlar med lite varmt vatten och kokosfett (typ 2 - 3 msk) till en härlig smet som jag la över i en skål. Den smakar då kolasås och går säkert att använda till diverse sött man vill baka på dieten!

 

I smeten blandade jag vaniljpulver ca 1 tsk, kanske 3 msk mandelmjöl (man får gå på känsla helt enkelt) 3-4 msk kakao och några droppar pepparmintolja. Om det var något jag åt innan dieten så var det mintchoklad. Jag formade bollar och rullade i kokosflingor och ställde sedan in i kylen. Gud vad gott det var och inte har jag fått ont i magen.

 

Jag har även köpt medjooldadlar, delat på mitten och tagit ut kärnan. Fyllt hålrummet med mandelsmör och strött kakao över. Mmm... SCD-snickers!

 

Magen mår fint, jag mår bra, hyn är perfekt och jag har återigen rest och varit på vift med min diet utanför Sverige. Har även upptäckt att whisky med is är bästa alkoholen för mig att dricka. Dricker ju annars rött vin men magen protesterar alltid lite efter för många glas. Däremot har jag upptäckt att whisky funkar fint, även efter många glas!

 

Hoppas allt är bra med er! Det bästa med dieten måste ändå nu då vårsolen är framme vara att jag inte äter imurel och inte behöver oroa mig för den starka vårsolen!



Kommentarer
Sara

GRATTIS! Vad tiden går fort... som du skrev redan för länge sedan.
Själv äter jag inte SCD, men har lagt om min kost rejält! (Jag klarar inte att hålla vikten, tyvärr.) Igår började jag med försiktig träning. Medicinen (Asacol) har jag trappat ner till en låg dos. Nu håller jag tummarna för att allt fortsätter att gå bra, precis som för dig.
Jag är så glad att vi finns, vi som vågar tänka utanför ramen och visa att det finns andra vägar än att bara knapra mediciner.

Behåll hälsan och njut av vårsolen!
Kram Sara

Svar: Jag håller tummarna för dig! Om du skulle ändra dig och försöka med SCD en dag igen så läs och läs och läs på scd.lifestyle.com. Roligt att du är inne och kommenterar med tanke på att min blogg så länge ligger i träda mellan inläggen. Tack!
Pella

2013-05-07 @ 09:54:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ladybird

En blogg om hur man med hjälp av SCD-dieten blir fri från Crohn's sjukdom.

RSS 2.0