Exemplarisk mage (tarm!)

Skriver ett inlägg från min mobil! Var på min röntgen i morse och läkaren sa att han tyckte det var extra kul att titta på min tarm för att den var så fin. Eftersom det inte fanns någon luft (har aldrig gaser längre) så kunde han se allting väldigt tydligt tydligen. Han var väldigt nöjd och talade exalterat om hur bra han såg och hur fint allting såg ut. För lite mer än ett år sen när jag gjorde min första endoskopi var läkarens kommentar det motsatta. Ojoj väldigt inflammerad, du måste haft väldigt ont väldigt länge.. Osv.

Idag kunde jag gå ifrån sjukhuset och tänka frisk frisk frisk, remission som läkarna kallar det eftersom man inte kan bli frisk frånCcrohns sjukdom. Vilket jag menar att man kan. Vi får väl se med tiden men jag tror nog att jag är ett livs levande exempel på någon som via kost blir frisk från en kronisk sjukdom.

Jag tänker aldrig fuska... Älskar dieten och saknar faktiskt ingenting. Kanske honungen i yoghurten men det är allt!

Går som på moln idag.
Trackback

ladybird

En blogg om hur man med hjälp av SCD-dieten blir fri från Crohn's sjukdom.

RSS 2.0