Banan Blåbär Ingefära Vanilj Melon Kokosfett

 

 

Såhär får man inte göra! Jag tror inte det finns många som läser min blogg, vilket framförallt beror på att jag inte uppdaterar den över huvudtaget. Men jag tror att det finns några därute, som fått en diagnos nyligen och som hamnat här i hoppet om en lösning. För den finns ju men man tvivlar ju på den om den som bloggar om lösningen plötsligt försvinner. Varför gör hon det? Blev hon sjuk men vill inte göra oss besvikna?

 

Jag har inte varit sjuk, jag har inte blivit sämre. Jag har varit lat. För mycket annat som kommit emellan plus att när jag varit ledig har jag velat vara 100% ledig. Och för att bloggen ibland påminner mig om något jag ibland glömmer, att blogga gör att jag minns.

 

Magen har varit bra, men till och från har jag känt av det där Crohn’s tillståndet. Smärta höger sida magen, precis bredvid naveln. Den femte juli ska jag röntgas och jag hoppas innerligt att allt är ok. Jag tror inte det kan vara helt bra, nej för jag är pessimist och jag vill inte bli besviken. Jag är inställd på allt som heter imurel men kommer vägra kortison. Om.

 

Ju mer jag berättar för bekanta om min sjukdom och varför jag äter som jag gör får jag höra om fler med autoimmuna sjukdomar som håller sig borta från kolhydrater och blir mycket bättre i sin sjukdom. Slopa kolhydraterna nu, om du är sjuk eller vill hålla dig frisk!

 

Frukosten nu förtiden består oftast av en Smoothie och något kokt ägg, lite ost eller några nötter. I morse innehöll min smoothie scd-yoghurt, blåbär, ingefära, banan, melon, äkta vaniljpulver och en sked cocosa kokosfett. Mmm!

Trackback

ladybird

En blogg om hur man med hjälp av SCD-dieten blir fri från Crohn's sjukdom.

RSS 2.0